30 Nisan 2012 Pazartesi

inegöl köfte ve enginarlı pirinç pilavı

sofra dergisi nisan 2012 sayısından denediğim tariflere devam ediyorum:) İnegöl köfte tarifi ayın blogu köşesinden 'yemekvakti.blogspot.com'a ait. Tarif için http://yemekkvakti.blogspot.com/2011/06/inegol-kofte.html'ye  bakabilirsiniz...Harika bir köfte oldu, yalnız Aylin Hanım'ın belirttiği gibi köfteleri oldukça küçük yapın, karbonattan dolayı şişiyor ve büyük olanların içi pişmeyebiliyor:)

 Enginarlı pirinç pilavı (düdüklüde)
Malzemeler
  • 2 su bardağı pirinç (orjinal tarifte kabuklu pirinç kullanılmış)
  • 4 adet enginar
  • 1 adet soğan
  • yarım çaybardağı zeytinyağ
  • 1 havuç
  • 2 kesme şeker
  • 2 çorba kaşığı kuşüzümü
  • 3 su bardağı su
  • 1 çay kaşığı tuz
Yapılışı
  • Rendelenmiş soğan, zeytinyağını düdüklü tencereye alın, üzerine yıkanıp süzülmüş pirinci, iri doğranmış enginarı, jülyen doğranmış havucu, arzuya göre 4 dal dereotu (biz eşim sevmediği için eklemedik), kesmeşeker, kuşüzümü, tuz ve suyu ekleyin
  • tencerenin kapağını kapatıp orta ateşte buhar çıkana kadar pişirin
  • Buhar çıktıktan sonra kısık ateşte düdüklünün özelliğine göre pişirin, ben fissler düdüklü kullanıyorum, 7 dk tuttum, o bile fazla geldi.
  • Buharı boşaltıp, kapağı açın ve sıcak yada soğuk servis yapın.

2 yorum:

  1. Doktor doktor civanım ellerine sağlık.

    Ben de yeseydim daha iyiydi ama, neyse..

    YanıtlaSil
  2. Değerli blog yöneticisi sitenizdeki yazılar çok dikkat çekici olduğundan Dell teknik servisleri olarak sitenizi uzun süredir takip ediyoruz.

    YanıtlaSil