19 Temmuz 2011 Salı

sebzeli şehriye çorbası

Az önce annemle telefonda görüştüm,canım kızımla birlikte yola çıkmışlar. Size ne pişireyim dedim, kızım şehriye çorbasını sevdiği için anneannesi "şehriye çorbası yap kızıma, biz ne olsa yeriz" dedi. Bende çok özlediğim bitanecik kızım için bol vitaminli şehriye çorbası yapayım dedim. Bildiğimiz şehriye tarifini sebze ile zenginleştirdim, işte tarif;
Malzemeler
  • 2 domates
  • 4 sivri biber
  • 1 soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 3/4 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 lt kaynamış su
  • 1 çay bardağı arpa şehriye
  • tuz
Yapılışı
  • Domates, sivri biber ve soğanı robotta çekin. Ben tupperware'den aldığım ve çok memnun kaldığım 'quick chef' i kullanarak yaptım.
  • Çorba tenceresine sıvıyağı koyun, sebze karışımını ekleyin, 4-5 dk kavurun, salçayı ekleyip 1-2 dk daha kavurun.
  • 1 lt kaynamış suyu ekleyin.
  • Arpa şehriyeyi de ekleyip şehriyeler yumuşayıncaya kadar pişirin. pişmeye yakın tuzunu ayarlayın ve ocağı kapatın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder