21 Ağustos 2011 Pazar

kabak çiçeği dolması

Dün işe giderken yolum üzerinde bir teyzenin kabak çiçeği sattığını gördüm, daha önce yemediğim ancak merak ettiğim bir tat olduğu için ayağıma gelmiş bu fırsatı değerlendireyim dedim ve teyzenin hazırladığı poşetlerden bir tane aldım. Hemen ertesi gün iftara gelecek misafirlerime hazırladım. Tarifi haber7.com'dan aldım ancak hafif değişiklikler yaptım...

Malzemeler
  • 30 tane kabak çiçeği (15-30 arası sayıda kullanabilirsiniz)
  • 3 soğan
  • 1 su bardağı zeytinyağ
  • 1 su bardağı pirinç
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • tuz,karabiber,nane
  • yarım demet maydanoz
  • 1 çorba kaşığı dolmalık fıtık
  • 1 çorba kaşığı kuş üzümü
  • 2 domates
Yapılışı
  • Soğanları yarım çay su bardağı zeytinyağda kavurun. Pembeleşince dolmalık fıstığı ekleyip biraz daha kavurun. Bu arada hazırladığınız sıcak suyun içine kuş üzümünü atın.
  • Pirinci ekleyip 2 dk daha kavurun ve sıcak suyu (içindeki kuş üzümü ile birlikte) ekleyip, tencerenin kapağını kapatın. 15 dk kadar pirinçler hafif yumuşayıncaya kadar pişirin.
  • Tuz, karabiber, nane(varsa taze nane de olabilir), maydanozu ilave edin ve ocağı kapatın.
  • Geniş bir tencerenin tabanına halka kestiğiniz domatesleri yerleştirin. Yıkadığınız kabak çiçeklerini hazırladığınız harç ile doldurun ve tencereye dizin. Üzerine kalan zeytinyağı gezdirin ve 15 dk pişirin.
  • Soğuk olarak servis yapın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder